جمعه 14 ارديبهشت 1403 - Fri 03 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 334512
    تاریخ انتشار: 08/اسفند/1401 - 11:25

    پروژه تکراری اصلاح طلبان برای برگشت به صندلی سبز/ مرور جدیدترین دروغ‌های فیک نیوزهای اصلاحاتی

    اخیرا خبرسازی‌هایی از سوی رسانه‌های جریان اصلاحات برای اختلاف افکنی در درون دولت سیزدهم صورت گرفته است که به قول خودشان مبنایی ندارند اما این رسانه‌ها دستورالعملی که به طور هماهنگ از سوی اتاق جنگ اصلاحات را گرفته‌اند منتشر می کنند و کاری به جریان واقعی خبر ندارند.

    پروژه تکراری اصلاح طلبان برای برگشت به صندلی سبز/ مرور جدیدترین دروغ‌های فیک نیوزهای اصلاحاتی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از جهان؛جریان اصلاحات از ابتدای امری که مجلس یازدهم شورای اسلامی روی کار آمد تخریب آنرا شروع کرد. این جریان که با توجه به عملکرد دولت متبوعش به محاق رفت، این روزها با یک رویکرد کاملا تکراری برای حضور مجدد در مجلس شورای اسلامی دست به کار شده است.

    علاوه بر تحرکات مستمر رسانه ای روحانی، خاتمی، جهانگیری و ... ، اصلاحات در این حیطه علاوه بر تخریب که دستور المعمل همیشگی آنان است ایجاد اختلاف میان دولت و جبهه انقلاب را نیز در دستور کار خود قرار داده است که به خوبی می‌توان در جای جای سخنان و به اصطلاح تحلیل‌های اعضای این جریان سیاسی در گفت‌وگو با رسانه‌یشان آنرا مشاهده کرد.

    در این راستا آنچه بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است دو گانه‌های متفاوت و رویارویی ارگان هایی است که با یکدیگر ارتباط کاری دارند. در این رابطه اختلاف افکنی میان شورا و شهرداری‌ها، قوه های قضائیه و مجلس با دولت و موضوعی که اخیرا بر روی آن تمرکز کرده‌اند اختلاف افکنی درون ارگان‌های مختلف از جمله شوراهای شهر و درون خود مجموعه دولت است. پیشترها نیز این جریان حتی سعی می کرد دو رئیس قوه را رویاروی هم قرار دهد درحالی که محسنی اژه‌ای و ابراهیم رئیسی نه تنها سال‌ها در قوه قضائیه برای یک هدف کار کرده اند بلکه در حوزه مدیریتی علاوه بر همکاری سالیانه با یکدیگر اتفاق نظرهای خاصی دارند و این نوع خبرسازی از سوی جریان اصلاحات بسیار عجیب و تلاشی مذبوحانه بود.

    اخیرا خبرسازی‌هایی از سوی رسانه‌های جریان اصلاحات برای اختلاف افکنی در درون دولت سیزدهم صورت گرفته است که به قول خودشان مبنایی ندارند اما این رسانه‌ها دستورالعملی که به طور هماهنگ از سوی اتاق جنگ اصلاحات را گرفته‌اند منتشر می کنند و کاری به جریان واقعی خبر ندارند.

    جالب اینجاست که این اختلاف افکنی به نوعی با پیچیدگی‌های خاصی هم همراه است تا یک کلاف سردرگم در درون این نهادها بوجود آید و افکارعمومی نیز نسبت به راستی‌آزمایی چنین ادعاهایی دچار مشکل شوند. این فیک نیوزهای اصلاح طلبی از غیر انقلابی نشان دادن برخی افراد و نهادها تا اختلاف افکنی بر سر کار و دیدگاه های مختلف خبرپردازی می کنند.

    اخیرا یکی از ارگان های رسانه‌ای اصلاح طلب در مطلبی قابل تامل تلاش کرد نهاد شورای شهر را غیر انقلابی نشان دهد! بعد از عدم برگزاری جلسه شورای شهر به دلیل عدم حضور برخی اعضا، رسانه‌های اصلاح طلب تلاش کردند این موضوع را سیاسی جلوه داده و آنرا نشانه شکاف عنوان کنند. اما بررسی اظهارات کسانی که در جلسه حضور نداشتند، نشان می‌دهد خبری از اختلاف نیست و صرفا به دلیل نبود وقت کافی و مشغله زیادی برای بررسی تبصره‌های بودجه، در جلسه حاضر نشدند. 

    جالب اینجاست که در این حیطه آنچنان این افراد دست به خبرسازی می‌زنند که گویی از یک جریان واقعی و قوی صحبت می کنند در حالی که این دروغ پردازی‌ها با ساختارهای این نهادها نیز منافات دارد. مثلا آبستراکسیون اصلا در جلسه شورای شهری که همه اعضا با یکدیگر وظیفه نظارتی بر روی شهرداری را دارند اصلا معنایی ندارد اما این افراد با اینکه می دانند این سخنانشان مبنایی ندارند اما برای انجام دستورالعمل اتاق جنگ اصلاحات روایت سازی می کنند.

    آنقدر هماهنگی در رسانه‌های اصلاح طلب برای انجام پروژه اختلاف افکنی در میان جریان انقلاب وجود دارد که چندین رسانه با یک موضوع خیالی پای کار می‌آیند که با روایت های مختلف آنرا واقعی سازی کنند. مثلا در جریان مسئله دروغین اختلاف در میان اعضای شورا روزنامه های هم میهن، شرق و اعضای این جریان سیاسی در شبکه های اجتماعی به صورت چند مرحله ای پای کار این اختلاف افکنی آمدند.

    به عنوان مثال روزنامه اصلاح طلب شرق در گزارشی با عنوان «آبستراکسیون در جلسه شورای شهر تهران» به این ماجرا واکنش نشان داد.

    شرق به نقل از بهروز شیخ رودی، از اعضای شورای شهر پیشین (پنجم) که در اختیار اصلاح طلبان بود، این اقدام را «نشان دهنده نقطه ضعف اعضای شورا در ایفای وظیفه و ناتوانی آن‌ها در استفاده از ابزارهای قانونی برای مقررات‌گذاری مؤثر و اعمال نظارت بر شهرداری تهران» دانست. او گفت که «کارشان یک حرکت و کنش سیاسی است.»

    دروغ سازی دیگری که حالا گریبانگیر پاستورنشینان را گرفته است، جایگزین سازی برای شخصیت های تراز اول کابینه سیزدهم از جمله معاونان است. جالب اینجاست که با وجود اینکه هیچ خبری درباره تغییر معاون اول و معاون اقتصادی دولت وجود ندارد یک روزنامه اصلاح طلب که از تغییرات در رده معاونان دولت خبرسازی می کند.

    روزنامه آرمان ملی در این خبرسازی تازه رسانه های جریان اصلاحات می نویسد: «آنچه مطرح شده این است که پرویز فتاح به‌جای مخبر راهی پاستور می‌شود تا سِمت معاون اولی را پس از کش‌وقوس‌های فراوان بر عهده بگیرد. تغییرات گویا به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و از قرار معلوم زاهدی‌وفا نیز قرار است بعد از خداحافظیِ خودخواسته‌ی محسن رضایی به‌جای او در ساختمان معاونت اقتصادی دولت مستقر شود. این خبر را صبح امروز یک کانال تلگرامی منتشر کرده است. محتوای خبر البته چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد؛ چه اینکه انتقادات درباره وضعیت اقتصادی و نوع تصمیمات دولت در این حوزه فزاینده شده است.»

    اینکه این رسانه رسمی از یک کانال غیررسمی نقل قول می کند بیشتر از اینکه نشان دهنده غیر حرفه ای بودن این عمل باشد به دستور العمل سیاسی جریان اصلاحات برای خبرسازی به هر نحوی علیه جریان انقلاب باز می گردد.

    این نوع خبرسازی یک معنای خاص را نیز سعی دارد به جامعه متبادر سازد و آن نیز ناکارآمد نشان دادن دولت بویژه در حوزه مدیریتی صدر آن است و اینگونه به جامعه القاسازی کند که دولت ناکارآمد و مجبور به ترمیم ساختار مدیریتی خود است. این درحالی است که همین رسانه‌ها در زمان دولت های روحانی همواره با وجود ضعف عملکردی و ناکارآمدی مضاعف کابینه آن همواره سعی در قوت بخشیدن به کابینه را داشتند و حتی به سوپرمن سازی از افرادی چون «اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت‌های روحانی مبادرت می ورزیدند. این درحالی است که جهانگیری خود حتی معترف بود که قدرت تغییر منشی اش را نیز ندارد!

    با این حال اصلاحات برای رسیدن به صندلی های سبز مجلس در آینده مانند سنت هر دوره خود قبل از هر انتخابات دست به کار تخریب شده است. این جریان سیاسی می داند با توجه به گذشته و کارنامه کاری ضعیف و سیاه خود تنها یک راه برای رسیدن به مجلس دارد و آن نیز تخریب اقدامات دولت و جریان انقلابی است. آنچه در این حیطه مورد توجه اصلاحات قرار دارد که همواره بدان اهتمام ورزیده است؛ اختلاف افکنی با چاشنی تخریب است. اصلاحات که با ریزش بسیار زیاد سرمایه اجتماعی خود مواجه شده است حالا رفته رفته تا انتخاب مجلس سیل تند تخریب ها را بیشتر در فضای رسانه ای و افکارعمومی کشور سرازیر می کند و بیشتر باید شاهد بی اخلاقی رسانه‌ای از سوی جریان اصلاحات با روایت سازی های غیر واقعی باشیم.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما